Sunday, August 07, 2005

Stress

Agak tertekan sedikit minggu ini.
Dan di 3R (best jugak series yang dah banyak menang award nih..walaupun fokus utama sesuatu isu tu pada wanita) ironinya, turut membincangkan perkara yang sama.
Stress ni dah jadi macam satu rencah dalam hidup. Kata salah seorang pengacara 3R tu, budak umur 5 tahun pun boleh rasa stress sekarang nih. Macam saya, dah nampak punca nya. Kalau nak cakap kerja/assignment yang banyak, kan dah jadi lumrah, banyak kerja jadikan kita "lebih" dewasa. Dan banyak kerja buat dahi kita akan makin berkerut, dan kerut tu kan buat kita nampak semakin dewasa.. hahahaha (entah apa ntah!)
Sebenarnya: [Ni penyakit malas dan tak pandai bahagi masa]. Dua benda yang dok datang kat dalam diri, pastu bawak kepada penyakit suka tido.. Huh, salah satu nikmat hidup yang indah ialah tidur yang lama. Nampak sangat, kalau statement ni ada orang lain quote, akan jadi statement yang paling mengarut. [Pesanan ikhlas untuk diri sendiri]. Bukan tak tahu, tidur yang paling baik adalah tidur yang betul. Walau tempoh masanya sedikit, tapi yang penting kualiti.
Bercakap pasal stress ni, teringat pada Diman dan Dya.
Dua orang kawan yang sedang berhadapan dengan masa sukar (masa stress?) masing2.

Diman: Aku harap ko dapat menghadapi "perkara manis dalam dunia" tu dengan baik. Aku tahu ko tengah rindu [eh, dah lepas 3hari dah kan?] pada silangsat, dan dalam masa yang sama berhadapan dengan perkara ko ngan cik m**u - aku harap semakin ber+ baik. Aku ikhlas bila kata ko seorang kawan yang baik. Walaupun kita sekejap jer kenal, aku senang ngan ko. Walaupun kita tak pernah lantit bersama lagi, tapi aku tahu bila tiba masanya nanti, sebagai seorang yang baik, ko pasti akan belanja aku... heheheheh... Anyway bro, my best wishes to you and silangsat!

Dya: Saya harap awak tabah hadapi kesukaran sekarang nih. Saya doakan abah awak cepat sembuh jugak. Macam saya selalu kata, awak kena kuat. Untuk mak awak. Adik2 awak. You're the pillar of your family. Tiba2 saya rasa, ada baiknya jika awak tak pergi jauh ke mana2 sekarang ni. Mungkin stabilkan sedikit keadaan. Kalau awak rasa saya boleh membantu... you know how to get me.

Emh.. selepas menulis kepada 2kawan nih, terasa satu kelegaan dihati. Stress jadi sikit kendur...

1 comment:

Anonymous said...

Thanx mafia..
Semoga kite akan melantit bersama nanti