Wednesday, October 03, 2007

Jantung untuk Hui Yee

Adik Hui Yee sudah setahun hidup dengan jantung mekanikal, yang hanya dapat bertahan selama 2 tahun (naper la orang yang cipta jantung ni tak buat untuk boleh diguna lama-lama?). Setahun berlalu, masih belum ada penderma untuk Hui Yee. Maknanya tinggal satu tahun lagi sahaja untuk Hui Yee hidup (ni perkiraan manusia, ajal tetap di tentukan Allah).

Jadi seluruh media massa menyeru untuk membantu Hui Yee. Membantu Hui Yee bermakna satu nyawa perlu pergi, demi memberikan nyawa buat Hui Yee. Bukan sesuatu yang senang.

Ada pendapat berkata, inilah masa untuk mereka yang merasakan diri tidak pernah berbuat amal kebajikan, peluang untuk menebus dosa setelah dirinya meninggal.

Apapun, apa kata mat-mat rempit diluar sana: Jika anda ingin berlumba dihari raya nanti, dan anda rasa ada kemungkinan anda akan mati kerana perbuatan sia-sia anda, jangan lupa hubungi Utusan Malaysia di talian 03-9221 7055 sambungan 123 dan dermakan jantung anda kepada gadis yang berasal dari Batu Pahat, Johor ini dengan menghubungi Pusat Transplant Negara di talian 03-2615 6576 atau talian bebas tol 1-800-88-9080.

Jangan lupa ya. Anda boleh beramal selepas anda meninggal.

No comments: