Tuesday, March 08, 2005

seminggu selepas induksi

Jumpa lagi! (walaupun aku tak pasti siapa dapat membaca blog simple aku ni)..

Seminggu selepas induksi, banyak bahan-bahan tulisan yang ingin aku kongsi dengan beberapa kawan aku yang sudi membaca catatan kat sini. Tetapi seminggu yang berlalu ni, aku sebenarnya belum berkesempatan merancang penulisan aku.
Tetapi (hari) miggu yang lalu, beberapa perancangan masa depan telah dibuat. Beberara perancangan yang aku terlibat, kerana ini perancangan keluarga. Mak dan ayah datang Kuala Lumpur: berbincang mengenai "masa hadapan" kami adik beradik. 19hb Mac ni, ada kawan Nini nak datang berkenalan dengan keluarga. Roslan nama dia. Dah jumpa dah Roslan ni (struktur: agak kurus la. rambut cam askar. pakai cermin mata. takla terlalu tinggi). Kemudian pada 2hb April, Abang pulak nak bertunang (ke, merisik?aku pun tak pasti pulak-) Kemudiannya, pastilah bermula pada tahun ini, maka akan ada series perkahwinan.
Abang merancang untuk meneamatkan zaman bujangnya pada umur 29 pada tahun ini. Nini, dengar ceritanya, Roslan nak membina masjidnya pada tahun ini, tetapi sebab Nini pakai braces maka, dia akan menunggu sehingga tahun depan. Mak kata, tak mahu ada dua orang anaknya berkahwin dalam satu tahun yang sama. Tak elok kata dia. Walaupun pada akhir perbincangan mak kata, tak kisah lah, tetapi cara mak cakap tak menyedapkan hati. Akibatnya, aku menangguh tarikh dan masa untuk aku dan eina bersatu sebagai suami isteri... ke tahun 2007.
Aku cakap pada Eina, kita kahwin pada tarikh ni: 010107. Tapi dia cam sedih jer. Kesian Eina. Aku pada masa sekarang ni, cuba memikirkan yang terbaiklah. Mungkin dengan adanya satu tahun ini (2006) aku boleh merancang dengan libih baik. Rancang masa untuk menempah pakaian, tempat honeymoon, kanopi..dan semua-semua. Boleh ker?
Emh..
Aku harap aku boleh buat yang terbaik untuk wedding kami.
Korang ada cadangan? Aku sebenarnya nak komen daripada korang. tapi taktau kenapa tak boleh pulak tulis komen kat sini. apa kata korang antar email pada aku- Hantarla kat aku: mafiaries@yahoo.com.
Chiao!

:: Live life to the fullest ::

1 comment:

Anonymous said...

Ini adalah percubaan menghantar comments.