Wednesday, March 23, 2005

BIG sigh...

Baru sebentar tadi, saya cuba menjejaki laman amosse (laman web budak2 x-mrsm tepeng). Taip "amosse" kat yahoo dan kemudian keluarlah semua2 yang berkaitan (dan tak berkaitan langsung dengan pencarian saya tadi..). Tiba-tiba, hati terdetik bila tengok satu nama yang agak unik dan pernah lah didengari sebelum ini. Kat salah satu website tuh, ada web fotopages milik Babyripp. "emh..ni nama liza yaakop ni.."
Dalam tak nampak mana satu link yang akan membawa ke laman web amosse, saya pun klik pada link Babyripp. Yup, memang orang yang saya kenal. Apatah lagi gambar Terry pun ada. Oh, kedua-duanya adalah schoolmate masa kat MRSM Taiping dulu. Walau taklah begitu kenal dengan Babyripp, tapi Terry tu agak saya kenali lah.. Lagipun, kalau tak silap, beberapa tahun yang lalu pernah terserempak dengan Terry di Perak (kat mana yerr?).
Page by page, bukak laman Babyripp..sampailah ke laman dimana ada gambar perkahwinan Babyripp dan Terry.. Tiba-tiba rasa sebak.. heh..bukan sebab saya pernah simpan perasaan pada si Babyripp ni, tapi perasaan ini datang bila tengok gambar perkahwinan tu..
Alah...
Dah 25 tahun dah saya ni..
Kalau ikut perancangan dulu-dulu dah kahwin dah sekarang ni..
Sedih la, pulak. Terasa pulak bila tengok kawan-kawan yang dah berbahagia berkahwin.. Tahulah pasal jodoh dan ketentuan, cuma rasa sedih jer.. Tak salah kot..
Tahniahlah kepada kawan-kawan yang dah berumahtangga. Kepada kawan-kawan yang belum, dan akan menempuh hidup baru, tak lama lagi...selamat menempuh hidup baru..Kepada kawan-kawan yang belum, dan lambat lagi, sabarlah yer (sebenarnya, nak sedapkan hati sendiri jerr..).
Itulah..ada satu rasa yang besar kat dada nih sekarang.
SIGH...

No comments: