Monday, February 11, 2008

Selepas 3 tahun berlalu...


3 tahun berlalu (Tahun Baru Masihi, Awal Muharram dan Tahun Baru Cina)..
Maaf, untuk kawan yang sekian kali hadir ke blog ini, tanpa ada update.
Untuk yang menerima SMS-SMS daripada gua, yang gua mintak tolong sedikit sebanyak, itulah update kisah jurnal gua ni untuk lu orang. Untuk yang tidak menerima SMS gua, jangan risau, lu orang masih "kenang daku dalam doamu"...dan gua harap gua pun ada dalam doa lu.
Gua masih sengal.
Masih belum mampu untuk tersenyum seperti Maisarah yang gembira dengan krim cup cake mama dia (ada yang nak tempah cupcake,contact gua, jangan malu-malu).
Kepala gua buntu.
Tangan gua kaku.
Tapi gua percaya, gua diuji dengan peperiksaan (baca: ujian) yang gua boleh lalui. Gua bersyukur, isteri gua tak banyak songel. Tak pernah merungut atas kegagalan gua untuk masa ini. Sedikit sebanyak, itu jadi gua punya tiang kekuatan untuk gua berdiri. Gua bersyukur, atas pertolongan teman-teman jauh dan dekat, memberi tangan bantuan untuk menarik gua keatas. Ya, gua susah beb.
Gua percaya...ini semua bekal hari depan.
Supaya gua tahu dan sedar, ada tangan yang diangkat ditepi jalan itu, menadah simpati orang ramai, sedang hidup lebih dengan penuh sukar berbanding gua.

No comments: