Thursday, March 16, 2006

Komuniti: Tag Game - Part 1

Sudah lama agaknya saya ingin melaksanakan permainan “tagged” (tag game) ini. Bermula dengan satu soalan yang diajukan kepada Nina lewat hari itu, saya sebenarnya telah terhutang pada Nina untuk menyertai permainan ini. Prinsip permainan ini, seorang blogger akan memberikan “soalan-soalan” yang kemudiannya dijawab oleh blogger tersebut, dan beliau kemudiannya akan meminta (tag) mana2 blogger lain untuk turut menjawab soalan2 tersebut. Kadang kala memang permainan ini menguji kerana (jika) jawapan yang disertakan adalah dengan ketulusan, ianya bisa mengundang senyum pada orang lain dan juga mungkin diri sendiri. Mungkin mereka rasa kelakar dengan apa yang sebenarnya kita jawab, dan kita sendiri rasa begitu.

Apapun, sebagai memenuhi impian diri sendiri dan berterima kasih pada Nina yang sudi memilih diri mafiaries, di paparkan jawapan seikhlas mungkin yang akhirnya, pasti membuatkan mafiaries sendiri sedar diri.. huhuhu.

So, here goes. My seven weird habits:

Uno: Kalau saya pergi mana2 shopping complex, saya akan masuk ke hampir semua kedai buku di shopping complex tu. Tujuan: hanya untuk belek2 majalah. Kalau dah beli majalah yang dikehendaki pun, dan mesti dah beli dah pun, masih nak masuk jugak ke kedai2 yang lain. Pergi tengok je pun majalah2 kat kedai tu. Padahal sama jer majalah kat mana2 kedai pun. [Bukannya nak beli lagi majalah yang sama pun..]

Dos: Bila makan makanan yang sedap, contohnya makan nasi goreng daging merah, saya akan makan nasik goreng tu dulu, daging tu jadik lauk sikit2 jer. Dan akhir sekali barukah menikmati daging masak merah tu sahaja (kan elok, mintak daging masak merah jerr..?)

Tres: Saya akan tekan alarm kereta banyak kali untuk pastikan kereta betul2 lock. Tak pun tanya sesiapa yang ikut sekali dengan saya, sama ada saya dah lock kereta atau belum.Ambil langkah berhati2..Heh!

Cuatro: Kalau bermimpi, dan kemudian terjaga, mesti nak cuba tidur balik dan cuba sambung mimpi tu. Exactly kat part yang sebelum terjaga tu.Itu yang selalu bangun lambat tuh..(alasan...)

Cinco: Mandi lama2. Bersih kan itu, ini, dan itu semula, kemudian ini kembali.

Seis: Menguji orang. Kadang2 tu, dah tulis dah expected result dalam satu buku ni, dan kemudian akan test seseorang tu, tengok adakah dia seperti yang telah difikirkan. Emh..teringat lak kata crabster, dia tak suka selalu kena uji.tapi dialah selalu saya uji..huhu. sorry-lah dearie.nak kenal awak lebih lagi... [but maybe, kena buang sifat ni sikit2..entah?!]

Siete: Ini mungkin berkait ngan nombor lima..tapi cam “weng” sket. Emh..kalau mandi wajib (pada masa2 tertentu jer lah..), selalu baca niat banyak kali. Dah mula mandi, karang tengah2 mandi karang, baca lagi.. Tapi tak pulak begitu masa ambik wuduk...

Huh!

Macam itulah. Dah tertunai dah impian satu untuk buat tag game ni. Sekarang dengan sesuka hatinya saya harapkan beliau2 yang dibawah ini akan sudi meneruskan permainan muhibbah ini:

1. Crabster
2. Superdiman
3. Dontwanttobeknown (yes, you laa..you know who you are)

Gracias..
Note: ada satu lagi tag game. Malam ni, cuba jawab. To Nina, thank you for tagging.

2 comments:

Anonymous said...

coolness... excited baca org lain punya weird habits.. hahahahahahahah...

Anonymous said...

adoi!!! hehehe.. ok, ok, hutang dulu mr mafiaries.. next update okeh? lol!!