Sunday, June 05, 2005

terusik kenangan

Kadang-kadang, dalam hidup ini akan ada waktu kita merasakan sangat blues. dan pada waktu ini, perasaan biru ini sangat mendesak-desak hati saya. sejak maghrib tadi, berbagai-bagai perasaan datang. bila mengenang kembali apa yang telah berlaku, macam terasa saya seolah-olah tidak belajar banyak daripadanya. contoh: kenapalah si herman ni, masih lagi tak belajar untuk memujuk. dah beberapa artikel kat macam-macam majalah dibaca, tetapi macam orang tua kata, masuk telinga kiri,keluar telinga kanan, perkara itu tak lekat dihati.
susahkah untuk menjadi seorang lelaki yang bisa menggembirakan hati seorang wanita?susahkan untuk melafazkan kata-kata pujukan, andai walau dengan satu perkataan?
saya tahu, saya pernah melukakan hati.dan saya tahu, saya kerap mengulanginya. [tetapi kenapa setakat tahu, en.herman?] hati yang terluka, pasti sukar diubati.pasti akan berbekas dihati dengan parut kelukaan. dan parut itu akan kekal, dan dibawa sepanjang hidup.[ herman, mahukah engkau menjadikan hati wanita yang kau sayangi, penuh dengan parut kelukaan? pasti engkau tidak dapat menghilang parut duka pada hati seorang wanita yang lain itu, dan tidak cukupkah perbuatan itu?
hargailah hati itu, herman.parut dihati memang tidak akan nampak dimata kasar, tetapi...ia akan selamanya kekal.

1 comment:

Anonymous said...

Pergh.. awk nampak biru la.. hahahaha

Layan blues siut...